sobota, 2 listopada 2019

Rozważnie i romantycznie


Rozważnie i romantycznie, czyli pamiętajmy o tych, których kochamy

Z okazji Dnia Wszystkich Świętych i Święta Zmarłych odwiedzamy zwykle groby naszych bliskich. Żeby pamiętać i żeby sobie przypomnieć, jak wiele dla nas znaczyli. Także, żeby samym sobie przypomnieć, że życie mija, że "spieszmy się kochać ludzi"....

Dlatego warto jest okazywać uczucia także tym naszym bliskim, którzy żyją. Żeby to zobaczyli, poczuli i cieszyli się razem z nami. Teraz, a nie później, gdy te wszystkie kwiaty i światełka będą mogli podziwiać jedynie "gdzieś tam z góry"... 
Te chwile są bezcenne, bo to one powodują, że odczuwamy ciepło i radość, czujemy się potrzebni, spełnieni, szczęśliwi. I wcale nie musimy dostawać Oskara, wygrywać w Lotto, czy znaleźć się na okładce znanego czasopisma, żeby było to możliwe.

Mój syn jest Mistrzem Świata w tej kategorii. To On nauczył mnie przytulania i nadal codziennie mnie zaskakuje kolejnymi pomysłami. Na przykład kwiatami…
- Kwiaty? Dla mnie? Znowu? Z jakiej okazji, synku?
- Bez okazji, mamo, bo Cię kocham.
- Dziękuję, synku, kochany jesteś! A skąd miałeś kasę?
- Tata dał mi rano i powiedział, żebym wydawał z sensem.

Wzruszyłam się, bo takiego znaczenia słowa „sens” wcześniej nie znałam… 
A puenta dla nas, dorosłych jest taka, że warto być i rozważnym, i romantycznym. Bo żyje się dzisiaj, a wydawanie pieniędzy na bliskich i dawanie im prezentów „bez okazji” jest chyba najmilszym sposobem, by sobie o tym przypominać. Pod warunkiem, że nie oczekujemy niczego w zamian i oczywiście pod warunkiem, że z sensem. Czyli rozważnie i romantycznie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz